Biznes

Jak poprawnie prowadzić social media?

Tak, prowadzenie social media jest koniecznością. Tak, dzięki temu większa ilość klientów dowie się, że istnieje taka i taka marka. Przy czym co dalej z tym faktem zrobić. Do prowadzenia fanpage należy podejść w odpowiedni sposób. Oto kilka najpopularniejszych błędów, jakich należy unikać, jeżeli chcemy, aby marka stała się widoczna w sieci, a klienci chętnie odwiedzali naszego fanpejdża.

Konkurencja założyła social media, to my również to zrobiliśmy, ale co dalej? Trzeba mieć pomysł na to, jak owe social media prowadzić. Jeżeli ktoś nie ma chociażby całościowego zarysu, to w ten sposób nie zdobędzie zaufania swoich klientów. Konkurencja nie śpi, więc trzeba wykazać się nie lada ostrożnością, podczas publikowania postów, aby wszystko (mówiąc dosłownie) miało „ręce i nogi”.

Starajmy się aktywnie prowadzić social media. Jeżeli nie mamy czasu na to, aby raz dziennie przywitać się w sensowny sposób ze swoimi klientami, starajmy się chociaż raz na tydzień wkleić interesujący post. Prowadzenie fanpage nie wymaga tego, aby co godzinę coś pisać. Lepszy jeden wpis w tygodniu, niż całkowicie martwe social media. Unikajmy takich błędów, ponieważ klienci będą bali się obdarzyć nas zaufaniem.

Unikajmy spamu. Jest to coś, co wszyscy starają się unikać. Jeżeli będziemy dopuszczać do potoku spamowych, sprzedażowych postów, liczba na naszych social mediach zacznie się zmniejszać. Tak, od czasu do czasu taki post nie zaszkodzi. Przy czym warto zaplanować kilka ciekawych bloków tematycznych, aby przyciągnąć do siebie klientów.