Biznes

Dobre praktyki marketingu internetowego: Międzynarodowe SEO 

Jak wdrożyć dobre praktyki marketingu internetowego w pozycjonowaniu zagranicznym? Czym wyróżnić się na tle konkurencji? Te pytania pojawiają się w głowach wielu doświadczonych i rozpoczynających działalność przedsiębiorców. Zaistnienie wśród konkurencji spoza kraju, wymaga nie lada wysiłku i posiadania obszernej wiedzy, dotyczącej pozycjonowania stron pod kątem SEO. 

Zagraniczne pozycjonowanie  – zalety

Będąc właścicielem witryny e-commerce, techniki SEO są Ci szczególnie przydatne, zwłaszcza w zagranicznym krajach o wysokiej konkurencji. Celem jest wyróżnienie się na ich tle oraz poprawienie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Wzorując się na ich aktywności w sieci internetowej, zdobędziesz uwagę potencjalnych klientów. Zaadaptowane dobre praktyki marketingu internetowego pozwolą Ci osiągnąć status lidera wśród zagranicznych gigantów branży. 

Nowa grupa konsumentów

Decydując się na pozycjonowanie zagraniczne, musisz wziąć pod uwagę fakt, że jest to szansa na pozyskanie nowej grupy odbiorców. Kieruj się dopasowaniem do profilu klienta, z uwzględnieniem jego języka ojczystego oraz wyboru fraz typu long tail. Ważne jest dopasowaniem do intencji konsumenta oraz jego spersonalizowanych potrzeb. 

Lepsze wyniki organiczne

Dobre praktyki marketingu internetowego sprzyją poprawieniu pozycji rankingowej, a co za tym idzie, wpływa na zwiększenie ruchu na stronie i jej klikalności. Dobrze pozycjonowana strona wzbudza zaufanie klientów oraz pokazuje, że jesteś skoncentrowany na rodzimym rynku. 

Wzrost zysków

Zagraniczny rynek e-commerce jest znacznie większy niż polski. Chociaż może wydawać się, że optymalizacja jest kosztownym wydatkiem, to w długotrwałej perspektywie pozwala na zwielokrotnienie zysków. Warto więc wykorzystać potencjał sąsiedniego kraju oraz zagranicznej waluty. 

Rozpoznawalność 

Proces budowania marki jest długotrwałym zadaniem zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jeśli jednak uda Ci się wpisać w strukturę wybranego kraju, to zyskasz wysoką pozycję w branży oraz autorytet. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych oraz blogosfery, aby stworzyć długotrwałą strategię promocyjną. Poznaj potrzeby lokalnych mieszkańców i nawiąż z nimi relację. 

Dobre praktyki marketingu internetowego – to Twoja przewaga

Wejście na rynek zagraniczny może okazać się skomplikowanym zadaniem dla rozwijającego działalność przedsiębiorcy. Zwłaszcza, jeżeli wiedza z zakresu SEO jest niewystarczająca. Wówczas dobre praktyki marketingu internetowego mogą zostać wcielone przez zatrudnionych specjalistów. Nie bój się pozycjonowania za granicą, rozpocznij marketingowe działania już dziś!