Biznes

Dlaczego kampania Google Ads się opłaca?

Właściciele nowych sklepów internetowych, ogólnie wszystkich serwisów sprzedażowych zakładają na początku zbyt duże wskaźniki sprzedażowe. Niestety konkurencja w branży e-commerce praktycznie na każdym poziomie wymusza pewne działania promocyjne, szczególnie w ramach typowania możliwie najlepszych słów kluczowych dla konkretnego biznesu. Możesz postawić na dwie strategie, a mianowicie na pozycjonowanie długoterminowe (naturalne, widoczność w wynikach organicznych), albo na kampanie Google Ads (linki sponsorowane). Pytanie, co się bardziej opłaca?

Kampania Google Ads to płatne rozwiązanie przydatne wschodzącym biznesom online, ale też doświadczonym markom do przyciągnięcia nowych grup docelowych. Kampania linków sponsorowanych przekłada się na szybką widoczność w wynikach wyszukiwania i to na mocno promowanych pozycjach. Możesz również skonfigurować linki sponsorowane w taki sposób, aby trafiały wyłącznie do potencjalnie zainteresowanych. Przed uruchomieniem kampanii Google Ads przeanalizuj dokładnie grupę docelową, np. pod kątem głównych preferencji zakupowych, cech demograficznych, nawet wykształcenia (w niektórych modelach sprzedażowych to niezwykle ważne). Kampania linków sponsorowanych to też pełna kontrola kosztów i nie musisz się tematem zajmować samodzielnie, tylko wszystkie działania zlecisz wyspecjalizowanym agencjom na zasadzie outsourcingu.

W kampaniach Google Ads widzisz od razu, czy działania przynoszą efekty, a jeżeli nie po prostu zmieniasz strategię i nie ponosisz więcej kosztów. To ogromne udoskonalenie w przypadku startowania z biznesem. Linki sponsorowane połączone z naturalnym pozycjonowaniem to jedna z największych przewag w sektorze e-commerce.